Kompetencja do weryfikacji i zatwierdzania taryf wodociągowo-kanalizacyjnych, która przysługuje wyspecjalizowanemu organowi regulacyjnemu, realizowana jest w formie decyzji administracyjnej. Jednocześnie ustawa o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków zawiera mechanizm chroniący przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne przed bezczynnością organu regulacyjnego. Jeżeli organ w terminie 45 dni od złożenia przez przedsiębiorstwo wniosku nie wyda decyzji, taryfy wchodzą w życie automatycznie (z mocy prawa) w terminie określonym w ustawie. W artykule autorzy zwracają uwagę, że przedmiotowa regulacja budzi istotne wątpliwości interpretacyjne, dotyczące zarówno charakteru postępowania taryfowego jako sprawy milcząco załatwianej, jak i określenia zasad obliczania 45-dniowego terminu wyznaczonego organowi na wydanie decyzji.
O Samorządzie Terytorialnym
"Samorząd Terytorialny" jest miesięcznikiem o profilu naukowym i profesjonalnym, wydawanym od 1991 r. Zajmuje się różnymi aspektami decentralizacji terytorialnej i w tym kontekście - problemami ustroju administracyjnego państwa oraz działalności władz lokalnych i regionalnych. Analizuje problemy prawne i ustawodawcze z takich zakresów, jak m.in. zagadnienia ogólne i ustrojowe administracji publicznej, demokracja lokalna i regionalna - prawo wyborcze, finanse samorządowe, podatki, pomoc publiczna, zamówienia publiczne, mienie komunalne i gospodarka samorządu terytorialnego, kadry w administracji samorządowej i zarządzanie w samorządzie, partycypacja obywatelska w samorządowych procesach decyzyjnych, planowanie, rozwój lokalny i regionalny, postępowanie administracyjne, sądowa kontrola decyzji administracyjnych i sądowa kontrola administracji czy promocja samorządu terytorialnego - marketing, wizerunek, marka.
Nr 6/2021 miesięcznika nabyć można m.in. w internetowej księgarni wydawnictwa.