Ustawa o prawach konsumenta nakłada na przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne szereg obowiązków, w tym zwłaszcza na płaszczyźnie informacyjnej. Realizują je, niestety, tylko nieliczni. To zaś może niebawem wzbudzić zainteresowanie ze strony UOKiK-u.

Wspomniana ustawa weszła w życie 25 grudnia 2014 r. i stanowi efekt implementacji przez polskiego ustawodawcę dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE z 25 października 2011 r. Akt ten należy uznać nie tyle za rewolucyjny, co za idący o kolejny krok dalej w ramach ewoluowania i tak już znaczącej ochrony konsumentów. Nasz krajowy prawodawca niewątpliwie traktuje omawianą grupę podmiotów w sposób szczególny. Kompleksowa ocena takiego kierunku regulacji prawnych wymaga jednak odrębnych rozważań, wykraczających poza ramy niniejszej publikacji.

(...)

Więcej: e-czytelnia.abrys.pl

Ostatnie wpisy

Wody Polskie o warunkach prowadzenia działalności wod-kan

Aktualności

W dniu 16 kwietnia 2024 r., na stronach internetowych Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody...

18-04-2024

Czytaj więcej

Nieczystości ciekłe - gminne sprawozdania a obowiązki przedsiębiorstw wod-kan

Analizy prawne

Do końca kwietnia wszystkie gminy zobowiązane są do złożenia, po raz pierwszy...

05-04-2024

Czytaj więcej

Podatek od nieruchomości w zakładzie budżetowym

Orzecznictwo

Zakład budżetowy nie jest zobowiązany do zapłaty podatku od nieruchomości od budowli...

28-03-2024

Czytaj więcej